Selamat Tahun Baru 2011


Selamat tahun baru 2011,kepada semua pembaca blog Koleksi Resepi.
Terima kasih diatas kunjungan anda,serta komen-komen yg membina.
Diharap tahun 2011,lebih baik dari tahun sebelumnya.
Selamat Tahun Baru!!!

Air Jagung

Bahan-bahan:
1 tin krim jagung
1/2 tin susu pekat
Gula secukup rasa(dicairkan)
Garam secubit
Ais

Cara membuatnya:
Campurkan krim jagung dan susu sejat ke dalam jag atau mangkuk.
Masukkan secubit garam dab gula secukup rasa.
Kemudian,campurkan ais.
Masukkan ais krim soda supaya minuman lebih sedap.

Ayam masak rendang berlada

Bahan-bahan:
1 ekor ayam - dipotong sederhana
20 tangkai lada kering - dikisar
10 ulas bawang kecil - dikisar
6 ulas bawang putih - dikisar
3 cm halia - dikisar
3 cm kunyit hidup - dikisar
3 cm langkuas - dikisar
4 batang serai - dikisar
500 ml santan
4 helai daun limau perut
2 helai daun kunyit
Sedikit minyak untuk menumis
garam secukup rasa


Cara membuatnya:
• Panaskan minyak kemudian tumis bahan-bahan yang telah dikisar hingga garing.
• Masukkan ayam, santan dan garam secukup rasa.
• Gaul ayam dengan bahan tumisan tadi hingga sebati.
  Biarkan ianya mendidih hingga ayamnya betul-betul masak.
• Akhir sekali masukkan daun kunyit dan daun limau purut.
• Taburkan bawang goreng sebelum menghidangkannya.

Ayam Kurma

Bahan-bahan:
600 gm ayam
2 biji ubi kentang dipotong empat
1 biji bawang besar dipotong empat
2 sudu besar kerisik
santan pekat 1 mangkuk
gula dan garam secukup rasa
sedikit kayu manis dan bunga lawang
minyak untuk masak

Ditumbuk
7 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih
1 inci halia
1.5 packet kecil rempah kurma Adabi
 
Cara-cara membuatnya:
• Panaskan minyak dan tumiskan kayu manis dan bunga lawang.
• Masukkan bahan yang ditumbuk yang telah digaul rata bersama rempah kurma,
  tumis sehingga naik bau wangi.
• Masukkan ayam yang telah dipotong,kacau sehingga setengah masak.
• Masukkan santan pekat,kacau sekejap.
• Masukkan kerisik dan kacau rata,tunggu sehingga mendidih dan ayam masak sepenuhnya.
• Masukkan ubi kentang dan bawang yang dipotong,tunggu sehingga lembut.
• Masukkan garam secukup rasa serta sedikit gula.

Kari Kepala Ikan

Bahan-bahan:
1 ekor kepala ikan merah
5 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
1 inci halia
2 bungkus serbuk kari ikan
5 biji bendi
3 biji cili hijau
2 biji tomato
Tauhu kering
2 tangkai daun kari
1 cawan air asam jawa
1 cawan santan pekat
Minyak
Garam secukup rasa

Cara menyediakan:
1.Panaskan minyak dan tumis bawang merah dan bawang putih dan halia yang dimayangkan sertakan daun kari,sehingga wangi.
2.Kemudian masukkan rempah kari yg dibancuh,masak sehingga pecah minyak dan masukkan cili hijau yang dibelah tengah.
3.Asam jawa tadi digaul dengan pati santan dan tapiskan apabila ingin memasukkanya kedalam rempah yg telah pecah minyak tadi.
4.Tambahkan air sedikit supaya santan tak berapa pekat.
5.Kecilkan api dan biarkan mendidih dan naik minyak.
6.Apabila mendidih masukkan bendi,tauhu, tomato dan garam.
Biarkan naik minyak lagi sikit dan tutup api.

Maal Hijrah 1432H














Salam Maal Hijrah 1432.Bertemakan '1 Malaysia 1 Ummah'.
Semoga tahun depan lebih baik dari tahun ini.Ia merupakan satu permulaan untuk ke jalan kebaikan dan meninggalkan segala kemungkaran.Jadikanlah hijrah yang sebenar seperti hijrah Nabi kita yang kita sayangi Nabi Muhammad SAW.Amin.

Rainbow Marble Puding


























Bahan-bahan:
1 bungkus serbuk agar-agar (13gm per paket)
675ml air
225gm gula pasir
65gm mentega
4 biji telur
1/2 tin susu cair
1 sudu makan tepung kastad
1 sudu makan serbuk koko
1 sudu teh vanilla
pewarna (merah/kuning)


Cara membuatnya:-
1.Masak agar-agar,air & gula hingga mendidih.
2.Sambil tu,pukul telur dan masukkan susu & tepung kastad & kacau rata & adunan hendaklah ditapis
3.Setelah ditapis,satukan adunan telur & agar2 & kacau hingga rata serta masak semula adunan sehingga mendidih.
4.Masukkan mentega & vanilla & kacau rata.
5.Bahagikan adunan kepada 3 bahagian (seperti gambar di bawah).Satu adunan dicampurkan koko (yang dicampurkan sedikit air),dan 2 lagi adunan diwarnakan mengikut kegemaran masing-masing.


From:Yatie's Cooking.
Kalau anda nak order dgn beliau boleh la.Sedap....

Ana Raffali ft Sohaimi Meor Hassan-♪♪Kalau Berpacaran♫ ♫

Korang mesti suka dengar lagu ni,dulu Ana Raffali ni orang tak berapa nak kenal.
Sejak lagu Kalau Berpacaran ni 'meletup' terus glamer budak ni.
Siap masuk Final Juara Lagu tuu...Tahniah! Satu langkah yg baik buat penyanyi baru.
Jom kita dengar lagu ni pulak.Kalau nak download,klik link kat bawah tu.
Sharing Is Caring♫ 

Sohaimi Mior Hassan
Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang

Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang
Korus
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Ana Raffali
Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya
Ulang korus

Altimet
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah
Ulang korus 2x


Maher Zain-♪♪Insyaallah♪♪

Kali ni saya nak berkongsi lirik & lagu mp3 top masa kini.
Asyik dok kongsi resepi jerr,sekali-sekala kongsi lagu apa salahnya.
Saya pasti,ramai yang suka lagu ni...Kalau nak download,ada link kat bawah tu.



Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Everytime you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way



Nak download? klik sini:Maher Zain - Insyaallah.mp3

Agar-agar Pelangi














 

Lapis Transparent:
2 sudu mkn agar-agar powder
1200ml air
200gm gula pasir
Colorings - green is a must & the rest ikut citarasa sendiri

Lapis Santan:
2 sudu mkn agar-agar powder
400ml santan pekat
800ml air
200 gm gula pasir
1/2 sudu teh garam

Cara memasak:
1.Masak semua bahan transparent except colorings hingga hancur
2.Tapis & letak semula atas api kecil/double boiler sehingga lapis santan siap.
3.Masak bahan lapis santan except santan & garam sehingga hancur
4.Setelah hancur, kecil api & masukkan santan & garam & dikacau
5.Tapis & letak semula atas api kecil/double boiler

Cara-cara melapis:

1.Sukat 250ml agar-agar transparent, bubuh pewarna & tuang ke dlm loyang
2.Biar keras seketika sebelum memulakan proses yg sama untuk lapis kedua iaitu lapis santan
3.Buatlah begitu sehingga habis
 

Sirap Bandung Bersoda

Bahan-bahan:
2 gelas air
2 sudu kecil sirap ros
4 sudu besar susu penuh krim
1/2 cawan aiskrim soda
Sedikit selasih direndam
Ketulan ais secukupnya


Cara Menyediakan:
Bancuhkan air berserta sirap ros,kacau sehingga rata.
Kemudian masukkan susu serta aiskrim soda,seterusnya masukkan selasih.
Sejukkan minuman dengan ketulan ais.

Kuah Rojak S'pore















Bahan-bahan:
450 gm keledek-direbus empuk
2.5 liter air
2 sudu mkn serbuk cili
3 sudu mkn gula merah + gula pasir (ikut citarasa masing2)
1/2 sudu mkn asam jawa + 2 sudu mkn air (pekat)
2-3 sudu mkn kacang tanah-digoreng & dikisar halus (guna sikit utk dptkan rasa)
Sedikit bijan goreng tanpa minyak

Cara membuat:
1.Kisar keledek dengan air rebusan keledek tadi hingga halus.
2.Serbuk cili direbus dengan sedikit air didlm mangkuk yg berasingan sehingga sebati.
masukkan keledek yg telah dikisar dan dimasukkan di dalam mangkuk dan tuangkan cili serbuk yg
telah di rebus tadi ke dlm mangkuk keledek dan masak dgn api yg perlahan.
3.Selepas tu masukkan gula merah dan air asam jawa yg pekat.
4.Kalau ada jem nenas bolehlah diletak sikit utk tambahkan pekat kalau tak ada bolehlah.
ditambahkan gula.
5.Masukkan sedikit pewarna merah utk menaikkan warna.
6.Kalau kuah dah pekat masukkan kacang tanah yg telah dikisar (letak sikit utk dptkan rasa).
7.Akhir sekali bolehlah dimasukkan bijan goreng dan dikacau sehingga sebati.

Bahan Sampingan:


Sengkuang
Timun
Tauhu goreng
Kentang,direbus,dihiris,digoreng keperangan
Telur,direbus,dihiris

Popia Daging Segera





















Bahan-bahannya:
3 ulas bawang putih
3 ulas bawang merah
1 inci halia
2 ulas bawang besar
1 peket daging cincang
Sayur campur
Sedikit garam
Sedikit lada sulah
1 sudu makan cili kering
1 sudu sos cili
1 ½ sudu makan sos tomato
1 ½ sudu makan sos tiram
Kulit popia


Cara membuatnya :-
1.Tumis bawang dan halia sampai wangi
2.Masukkan cili kering, sedikit air dan sos
3.Masukkan daging cincang,sayur campur,lada sulah,bawang besar,garam dan serbuk perasa. Tumis sehingga kering.
4.Ambil kulit popia dan balut dgn inti daging.

Boleh di simpan di dlm peti sejuk..Kalau nak makan,boleh terus goreng.
Sedap dicicah dengan sos.
Selamat mencuba ;)

Selamat Hari Raya Aidiladha


Selamat HariRaya Aidiladha buat semua pengunjung blog ini.Semoga anda semua dirahmati oleh Allah swt.Kalau memandu pulang ke kampung,pandulah dengan berhati-hati.Ingat keluarga tersayang.

Kek Koko Moisture Hitam Manis

Bahan-bahan:
2 biji telur ayam
1 cawan susu pekat
1 cawan gula
1 cawan minyak jagung
2 cawan tepung gandum
1 cawan serbuk koko
1 camca teh serbuk penaik
1 cawan air suam

Cara membuatnya:
1.Masukkan telur,susu pekat,gula dan minyak jagung
ke dalam pengisar selama 15 minit.
2.Kacau perlahan tepung gandum,serbuk koko dan serbuk
penaik sehingga sebati.
3.Masukkan air suam dan bahan yg dikisar tadi,
kemudian kacau lagi sehingga rata.
4.Masukkan ke dalam mangkuk kecil dan kukus selama 25 minit.


TIP:Gunakan air suam kala membancuh kek yg dikukus supaya
kek tidak bantat.Air sejuk akan menyebabkan bancuhan pekat
sehinggan akhirnya kek menjadi bantat.

Tauhu Sambal

















Bahan-bahan:
2-3 keping tauhu - goreng dan potong dadu
1 senduk cili kisar
3 biji bwg merah dikisar
2 ulas bwg putih dikisar
Sejemput udang kering - bleh ganti ikan bilis dikisar
1 biji bwg besar - hiris
1 sudu besar kicap manis
1 sudu besar sos tomato
1 sudu besar sos cili
Gula dan garam secukup rasa


Cara menyediakan:
1.Panaskan minyak,tumis bhn tumbuk dan juga cili kisar hingga pecah minyak dan cili masak.Masukkan bawang besar.
2.Masukkan pula sos tomato,sos cili,dan juga kicap manis.Masukkan air sedikit.Kacau.
3.Masukkan tauhu,gula@madu dan juga garam secukup rasa.Gaul sebati.
4.Angkat dan hidangkan dengan menaburkan daun bawang.

Ketam Bercili


Bahan-bahan:
6 ekor ketam
3 ulas bawang putih dikisar
15 tangkai cili kering dikisar
3 sudu besar sos cili
1/2 sudu besar sos tomato
Garam dan gula secukup rasa
Sedikit daun sup/bawang


Cara menyediakan:
1.Rebus atau kukus ketam hingga kulitnya bertukar warna kemerah-merahan.
2.Selepas itu,kopek kulitnya dan bersihkan.Sepit ketam pula harus diketuk agar isinya mudah dimakan.Ketepikan.
3.Tumis bawang putih yang telah dikisar hingga naik bau.Baru masukkan cili kering dan tumis hingga garing.
4.Kemudian masukkan pula sos cili dan sos tomato.Gaul rata.
5.Bila sudah agak garing,masukkan garam dan gula secukup rasa.
6.Kemudian,masukkan 1/2 cawan air bersama ketam.Masukan daun sup/bawang dan gaul rata.
7.Sedia untuk dihidangkan

Muruku


Bahan-bahannya:
Bahan A
1 bungkus tepung muruku (400g),digoreng tanpa minyak
2 sudu besar bijan, digoreng tanpa minyak
1 sudu besar jintan manis
1 sudu teh jemuju (jika suka – optional)
2 sudu besar serbuk rempah kari daging
½ sudu teh soda bicarbonate.
Garam mengikut rasa
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 sudu besar marjerin atau minyak sapi,cairkan
Santan – mengikut adunan doh,ketika menguli (adunan doh kental)

Cara membuatnya:
1.Campur semua bahan A di atas dan gaul hingga sebati.
2.Kemudian masukkan marjerin cair.Gaul adunan hingga menjadi seperti serbuk roti.
3.Buat lubang di tengah adunan dan masukkan santan sedikit demi sedikit.
4.Uli adunan hingga menjadi doh yang kental dan jadikan kepada beberapa ketul doh yang kecil.
5.Rehatkan doh selama ½ jam.
6.Masukkan doh ke dalam acuan maruku dan pusing di dalam minyak yang panas.Masukkan daun kari dan goreng terendam hingga kekuning-kuningan.
7.Akhir sekali,sejukkan muruku dan simpan dalam bekas kedap udara.

Siakap Sweet Sour


















Bahan-bahan:
1 ekor ikan siakap [dibersihkan dan kelarkan]
garam dan kunyit

Bahan untuk sos:
5 ulas bawang merah (dimayang)
3 ulas bawang putih (dimayang)
1 cm halia (dihiris halus)
1/2 cawan sos tomato
3 sudu besar sos cili
2 biji cili merah (dipotong nipis)
1/2 cawan air.
1 biji tomato (belah 6)
1 pokok daun bawang & daun sup (potong pendek)
Garam dan gula secukup rasa
minyak

Cara menyediakan:

1.Ikan dilumurkan garam dan kunyit. Gorengkan sehingga garing.
Terbalikkan dua2 belah supaya masak rata.
2.Panaskan minyak dan tumiskan bawang merah, baw. putih dan halia.
3.Apabila wangi masukkan sos tomato, sos cili dan air.
4.Masukkan juga cili potong, garam dan gula.
5.Setelah kuat pekat, tuangkan ke atas ikan siakap yang digorengkan tadi.
6.Hiaskan dgn daun sup & bawang dan hidangkan bersama nasi putih dan juga lauk lain.

Lamb Chop


Bahan-Bahan:

Utk perap daging:
10 keping daging kambing(slices )
setongkol halia +-10 cm(ditumbuk halus)
3 sudu kecil lada hitam(ditumbuk halus)
kicap manis
selabu bawang putih(ditumbuk halus)
3 sudu osyter sauce
Garam dan gula secukup rasa

Utk Gravy:(Black pepper gravy)
1 Liter susu segar
2 sudu besar tepung jagung(utk pekatkan kuah)
3 sudu besar Lada hitam(ditumbuk halus)
3 sudu besar tomato sos atau cuka(1 sudu kecil)
Kicap manis
Butter(2 sudu besar)
Kiub daging lembu(2 ketul)

Cara membuatnya:
Daging yg diperap:
1.Gaulkan kesemua bahan diatas dan perap selama 2 jam.
2.Untuk memasak,gunakan sedikit minyak atau kuali non stick.
3.Masak sehingga daging empuk.Jgn terlalu lama,kerana jika overcook,daging akan keras.

Utk gravy:
1.Panaskan butter.Setelah cair masukkan semua bahan yang lain dan tunggu sehingga mendidih.
Setelah mendidih,angkat dan sedia utk digunakan.

Tambahan:
Sukatan gravy diatas adalah utk 20 keping daging

Mee Rebus


Bahan-bahan:
1 paket mee kuning - celur
Bahan sayuran:
50 sen Taugeh - celur
Sedikit daun sup - hiris nipis
Sedikit daun bawang - hiris nipis
Bawang goreng
4 keping tahu di goreng dan dihiris nipis.
5 biji Cili hijau - dihiris nipis
Limau nipis/limau kasturi - di belah dua
Telur rebus - belah dua

Bahan-bahan kuah:
Sedikit minyak untuk menumis
4 sudu cili kering yang di kisar
3 biji bawang merah - kisar
3 sudu lengkuas yang di kisar
4 batang serai dikisar halus
2 biji bawang putih - kisar
RM 3 udang kering - kisar - lagi banyak lagi sedap.
300gm udang hidup - direbus dan kisar halus
1kg ubi keledek merah - direbus dan blender halus
3 sudu gula atau secukup rasa
garam secukup rasa
Sedikit ajinomoto
4 sudu sos tomato
Air - agak-agaklah

Cara memasak:
Tumiskan bawang merah, bawang putih,lengkuas,serai,cili kering dan udang kering yang telah di kisar hingga naik minyak dan berbau wangi.
Masukkan udang hidup yang dikisar dan air rebusannya sekali.
Masukkan keledek yang telah dikisar dan tambahkan air secukupnya.masukkan garam,gula,aji,sos tomato.
Biarkan mendidih dan siap untuk di hidang dan dimakan.

Claypot Yee Mee

Bahan-bahan:
Daging ayam
1 ketul yee mee
Fish cake
fish ball
2 ulas bawang putih (dicincang halus)
Beberapa helai daun sawi
1 biji telur ayam (utk seorang makan)
3 sudu makan minyak bijan (minyak bijan ni penting utk menentukan claypot yee mee kita sedap)
1 atau 2 kiub ayam ikut suka
Cili api
Kicap cair
Sayuran lain boleh juga dimasukkan spt lobak merah,cendawan kering (direndam dahulu sampai lembut) dan bunga kobis.

Cara-cara membuatnya:
1.Dalam bekas lain tumiskan bawang putih sampai wangi.
2.Lepas tu masukkan minyak bijan,sayuran,segala fish dan Yee mee serta telur tadi kedalam kuali.
3.Jangan lama-lama sangat agak-agak Yee mee dah lembut dan telur dah masak.
4.Kalau gunakan claypot lagi sedap caranya sama aje cuma calypot digantikan dgn kuali itu aje.
5.Dah siap bolehlah dihidangkan dengan cili api yang dipotong-potong ikut suka dicampurkan dgn kicap cair(sambal cili ni buat dalam bekas lain tau)

Nasi Minyak Kismis


















Bahan-bahan:
700 gram beras
100 gram bawang besar dihiris
50 gram halia dihiris
50 gram bawang putih dihiris
30 gram daun pandan
Kayu manis
Buah pelaga
Bunga cengkih
200 gram minyak sapi
300 gram susu segar
Garam secukup rasa

Cara menyediakan:
1)Bersihkan beras dan toskan airnya.
2)Panaskan minyak sapi dan tumiskan bawang besar,halia,bawang putih bersama kayu manis,buah pelaga,bunga cengkih dan daun pandan.
3)Masukkan beras ke dalam periuk tumisan,kemudian masukkan air dan susu segar serta garam.
4)Tutup periuk tetapi hendaklah dikacau sekali sekali dengan api perlahan.
5)Selepas masak dan sedia untuk dihidangkan,taburkan kismis di atasnya.

Murtabak Segera


Bahan-Bahan:
100 g daging cincang
2 biji ubi kentang
1 sudu setengah rempah kari
1/2 biji bawang besar
1 ulas bawang putih
Daun sup
Minyak
1 sudu kecil garam dan secubit ajinomoto
Kulit popia
2 biji telur

Cara Menyediakan:

1.Mula2 buat inti utk murtabak.Caranya ialah bawang besar dan bawang putih di potong dadu.
Tumiskan bawang.
2.Apabila bawang sudah layu,masukkan rempah kari yang telah dibancuh dgn air.
Goreng sehingga pecah minyak.Kemudian masukkan daging cincang.
3.Apabila daging masak,masukkan kentang yang dipotong dadu.Masukkan garam dan ajinomoto.
Jika terlalu kering,tambahkan air.Masak sehingga kentang empuk.
Akhir sekali masukkan daun sup.
4.Pukul telur di dalam mangkuk.Masukkan inti tersebut ke dalam telur.Kacau sehingga sebati.
5.Ambil kulit popia dan bungkus inti murtabak segiempat.
Cara bungkus murtabak sama seperti bungkus popia.
6.Goreng murtabak dgn api yg perlahan dan sedikit minyak.

Cakoi


















Bahan-bahan:
1 cawan air
2 cawan tepung roti
¼ sudu kecil instant yeast
1 sudu kecil gula
1 sudu kecil garam
¾ sudu kecil tawas (alum)
½ sudu kecil baking soda
1 sudu besar minyak
Minyak utk menggoreng

Cara menyediakan:
1.Masukkan semua bahan2 ke dalam breadmaker,pilih menu buat doh dan ON kan.Bila dah siap uli,keluarkan doh dari breadmaker.Taburkan tepung ke atas papan canai. Bahagikan doh kepada 2,buatkan bentuk panjang(40cm) setiap satu.Tutup doh dgn kain atau plastic wrap,biar naik dlm suhu bilik selama 45 minit.
2.Ratakan doh dgn tangan,biar jadi 1cm tinggi dan 5-6cm tebal.Potong 2-2.5cm,biar rehat selama 10-15 minit lagi.
3.Panaskan minyak utk menggoreng (deep-fry) dgn api kecil.Ambil sekeping doh,masukkan sedikit air dgn mengunakan lidi sate seperti dlm gambar.
4.Letak sekeping doh diatas doh tadi,tekan di tengah2 dgn lidi sate.
5.Pegang kedua-dua hunjung dan tarik pelahan-lahan,biar jadi 15-20cm panjang dan terus masuk ke dalam minyak panas.Kacau sikit apabila dia dah timbul dipermukaan minyak supaya dia jadi lebih kembang.Goreng sehingga perang keemasan

Kambing Sos Rosemary
















Bahan-bahan:
500 gm daging kambing (Lamb Shoulder)
1/2 liter pati lembu
10 gm daun rosemary
2 ulas bawang putih (kisar)
4 ulas bawang merah (kisar)
2 cm halia (kisar)
Sedikit garam dan gula

Cara menyediakan:

1.Gaulkan daging kambing dengan garam sehingga rata.Biarkan seketika,kemudian panggang.
2.Sementara itu,tumiskan bawang merah,bawang putih,halia dan daun rosemary sehingga naik bau.
3.Selepas itu,masukkan pati lembu.Kacau seketika barulah angkat dan tuangkan ke atas daging kambing yang dipanggang tadi.

*Cara mudah untuk mendapatkan pati lembu begini caranya.Ambil tiga kuib pati daging lembu dan bancuhkan dengan setengah liter air.

Surf Internet via Henpon

Since ketagihan terhadap Facebook,Twitter dan internet semakin menjadi-jadi ni,so siapa yang ada guna handphone agak canggih (boleh install application),Saya kongsi cara untuk korang surf internet secara percuma melalui handphone.Saya tahu pun dari member dan sedikit search melalui Google.Tapi untuk pengguna Maxis prepaid (Hotlink) aje lah.Saya dah cuba buat kat Maxis Postpaid, tapi tak boleh.Untuk pengguna telco selain Maxis,sorry la tak dapat den nak tolong. Blog ini adalah Wilayah Maxis! Hehe.


Anyway, sebut percuma, semua orang terbeliak mata.Siapa yang taknak benda percuma kan? Benda ni saya tak pasti sama ada Maxis tahu atau tidak kebocoran dalam sistem mereka.If baru tahu,silalah update.Kalau nak terus beramal pun,apa salahnya.Ok, silalah follow cara-cara berikut:-

1. Download dan install Opera Mini 5 ke dalam handphone korang. Korang boleh download terus via handphone melalui address ini: m.opera.com

Dan kalau korang malas nak membazir kredit (sebab phone korang takde WiFi, boleh lah download secara manual di http://www.opera.com/mobile/ kemudian install sendiri ke dalam phone korang.

2. Dah setel download dan install, korang kena ubah setting line phone korang dulu dari Maxis Line ke Maxis Broadband. Benda ni penting sebab ini yang membuatkan korang boleh online secara percuma tak kira di mana-mana sahaja. Follow cara berikut.

* Press * 100 #

* Select 7 for service

* Select 1

* Select 9 for Prepaid Broadband

* Select 4 for Server Switching

* Select 2 to switch to Prepaid Broadband

* Finally, press 1 to Proceed

3. Then korang akan dapat sms berbunyi “your SIM has been changed to the profile of Broadband. APN = bbnet you” dari nombor 28222. So sekarang line korang dah pun ditukarkan kepada Prepaid Broadband.

Bila korang tukar line SIM korang dari line kepada Prepaid Broadband, takde effect pelik yang jadi cumanya korang tak dapat nak receive atau send apa-apa MMS lagi. MMS bukan SMS ye.Tapi kalau korang nak switch back setting asal,follow je balik cara nombor 2 tadi.Untuk tukar-tukar setting line ni,tiada charge akan dikenakan untuk berapa kali pertukaran yang dibuat pun.Yehha! Free lagi!!

So dah pun selesai.Now pergi kat menu application handphone korang untuk run Opera Mini 5 (Opera Mini 4 pun boleh) yang korang download & install tadi.Sekarang,korang dah boleh surf ape-ape website pun secara percuma.Tak percaya,try la surf apa-apa website dalam beberapa minit then check balance balik.Berkurang ke tidak balance korang tu? Tak berkurang kan? Chantekk!! He2

So sekarang korang bebas nak main Twitter ke,Facebook ke atau apa sahaja yang memerlukan line internet dari handphone korang. Bukan untuk surf je,tapi untuk download apa sahaja adalah percuma.Semuanya percuma dan jangan lupa ucap terima kasih kepada Maxis yang baik budi dan tentunya orang yang penat menulis & menciplak idea2 dari tenet.he2

Beberapa mobile web yang popular:

1. Facebook Mobile (m.facebook.com)
2. Facebook Touch (touch.facebook.com)
3. Yahoo Mobile (m.yahoo.com)
4. Youtube Mobile (m.youtube.com)
5. Gmail Mobile (m.gmail.com)
6. Google Mobile (m.google.com)
7. Twitter Mobile (m.twitter.com)
8. Myspace Mobile (m.myspace.com)
9. Ebuddy Mobile (m.ebuddy.com)
10. Zedge Mobile (m.zedge.net)

Pssttt: Benda ni actually bukanlah hack pun tapi hanya dari setting.Dah lama sebenarnya tapi ramai lagi yang tak tahu so sharing is caring..

Mee Hailam

Bahan-bahan:
½ kilo mee kuning
3 ulas bawang putih, ditumbuk
3 sudu besar minyak masak
2 sudu besar tepung jagung
4 sudu besar sos tiram
1 sudu teh serbuk pati ayam
2 ½ cawan air
200 gm ayam
6 ekor udang sederhana besar
2 ekor sotong, dipotong bulat
½ batang carrot
1 pokok sawi
5 biji cendawan butang,dipotong dua
4 biji cili padi diketuk
½ sudu teh serbuk lada putih
Garam dan gula secukup rasa


Cara menyediakan:
1.Panaskan minyak.Tumis bawang putih sehingga kekuningan.Masukkan tepung jagung. Kacau sebentar.
2. Kemudian masukkan air,sos tiram dan serbuk pati ayam.
Apabila kuah mendidih,masukkan daging,ayam,udang dan sotong.
3.Kemudian,masukkan garam, gula dan serbuk lada putih secukup rasa.
Apabila sudah empuk,masukkan lobak merah,sawi,cendawan butang dan cili padi.Kacau selama 2 minit.

Shabsuka



















Bahan-bahan:
500 gm daging kisar
4 sudu makan cili kering dikisar
4 ulas bawang putih dikisar
½ inci halia dikisar
4 sudu makan rempah kari
2 biji bawang besar (dipotong dadu)
2 biji tomato (dipotong dadu)
1 cawan kecil sayur campuran (mixed vegetable)
1 tin kecil tomato puri
3 sudu makan minyak sapi
2 sudu teh gula (atau secukup rasa)
Garam secukup rasa

Bahan untuk hiasan:
Sedikit daun pudina
Sedikit daun ketumbar
4 biji telur
Hirisan cili hijau/merah

Cara menyediakan:
1.Daging kisar digaul dengan bawang putih, halia dan rempah kari.Perapkan selama 10-20 minit.
2.Panaskan minyak sapi dalam kuali dan tumis bawang besar hingga naik bau,masukkan pula cili dan masak hingga cili garing.
3.Masukkan daging yg telah diperap tadi dan kacau rata, kalau perlu bubuh sedikit air.
4.Apabila daging ¾ empuk, masukkan tomato puri, sayur campuran dan tomato dadu, kacau lagi dan masukan garam & gula secukupnya. Biarkan sebentar beberapa minit kemudian pecahkan sebiji-sebiji telur diatas.
5.Untuk hiasan taburkan daun pudina dan ketumbar.Tutup periuk sebentar sebelum padamkan api.

Khudhar



















Bahan-bahan:
1 biji bawang besar
3 ulas bawang putih
8 biji tomato masak - dikisar
5 biji kentang dipotong besar besar
4 batang carrot dipotong dadu
2 sudu teh lada hitam
1 ekor ayam dipotong 8 atau 1 kg daging dipotong besar besar - digoreng 5 minit
Garam secukup rasa
Mixed herbs

Cara menyediakan:
1.Tumis bawang putih dan merah sehingga kekuningan
2.Masukan tomato yang telah dikisar, biarkan mendidih seketika masukan kentang dan carrot setelah hampir empuk masukan ayam tutup periuk reneh seketika sehingga kentang betul betul empuk masukan lada hitam, mixed herbs dan garam secukup rasa biarkan seketika tutup api.
3.Siap untuk dihidangkan dengan nasi arab dua warna atau roti.

DiGi iPhone 4 Me

Jangan terkejut.Kali ini saya post entri pasal iPhone 4 pula.Kita lupakan pasal resepi seketika :-)
Yang ditunggu telah pun tiba,kini iPhone 4 telah sampai ke Malaysia.Jadi,tunggu apa lagi,bagi peminat-peminat iPhone,masa untuk berubah! hee..hee.DiGi iPhone 4,aku mesti dapatkan.Aku memang berminat dari dulu lagi.Kalau dapat iPhone 4 ni,semua informasi dihujung jari.
Makan iPhone 4,tidur iPhone 4,mandi iPhone 4...hari-hari 'berdating' dengan iPhone 4.Seronoknya kalau dapat.ohh...my DiGi iPhone 4.Rasa macam dunia ana yang punya!!

Kuih Talam Ubi Kayu


Bahan-bahan:
2 ketul ubi kayu (sederhana besar)
1 biji kelapa parut (jadikan 3 cawan santan)
1 cawan gula merah
4 camca besar tepung gandum
½ cawan gula pasir
Sedikit garam

Cara menyediakan:
1.Ubi kayu dibersihkan dan diparut.Setelah itu,perahkan airnya dan gaulkan dengan dua cawan santan.
2.Masukkan gula,gula merah dan sedikit garam dan kacau hingga larut.Tuangkan adunan ke dalam loyang dan kukuslah hingga masak.
3.Sementara itu,bancuh tepung gandum dengan baki santan dan sedikit garam.Apabila ubi tadi telah masak,tuang bancuhan santan ke atasnya dan kukus lagi hingga masak.
4.Setelah sejuk bolehlah dipotong dan hidangkan

Puding Cendol


















Bahan-bahan:
1/2 paket agar2 (20 gm)
3 gelas air
1 cawan gula
1 cawan susu cair
2 cawan cendul
1 cawan gula merah

Cara menyediakan:
1. Rebuskan agar dengan air sehingga mendidih.
2. Masukkan gula dan biarkan mendidih lagi,tapiskan.
3. Bahagikan adunan pada 3 bahagian.
4. Bahagian 1/3 itu dipanaskan dan masukkan gula merah.
5. Kacau rata dan biarkan mendidih dan tapis.
6. Masukkan sedikit dalam acuan dan biarkan agak keras tetapi jangan keras sangat nanti adunan tidak melekat.
7. 2 bahagian lagi dipanaskan dan masukkan susu cair dan cendul.
8. Kacau rata dan tuangkan perlahan2 atas adunan gula merah dan sejukkan dan hidangkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI



























Disini saya ingin mengucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri" kepada semua pengunjung dan pembaca blog saya.Kepada yang memandu balik kampung halaman tu,sentiasa berhati-hati dijalanraya.Semoga perjalanan anda selamat sampai ke destinasi yg dituju.
Semoga hari Lembaran ini disambut dengan gembira.
Wasalam.

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Kek Carrot


Bahan-bahan:
6 biji telur ayam
2 cawan gula halus
1½ cawan carrot yang sudah diparut
1 sudu kecil baking powder
150 gm butter
3 cawan tepung gandum
1 sudu esen oren
Sedikit buah badam

Cara menyediakan:
1) Carrot di parut kasar badam di potong kecil. Pukul gula dan butter sampai putih.
  Masukkan telur satu persatu dan pukul hingga sebati.
2) Tepung diayak dengan baking powder dan digaul dengan carrot serta badam lepas itu masukkan ke dalam adunan telur tadi dan gaul hingga sebati.
3) Masukkan ke dalam acuan yang telah disapu dengan butter, lalu dibakar adunan tadi.

Tauhu Sumbat



Bahan-bahan
4 keping tahu putih
Taugeh
Timun
Carrot
Minyak

Sos Cili:
5 biji cili merah
5 biji cili kering [rebus]
1 ulas bawang putih
1 s/b gula
1 s/b cuka
1 cawan air
1 s/k tepung jagung [bancuhkan dengan sedikit air]
garam

Cara Memasak
1.Tahu dibasuh dan gorengkan sehingga amsak [golden crown]
2.Angkat tahu dan sejukkan
3.Tahu dipotong 2 dan belahkan dalamnya untuk memasukkan sayuran.
4.Parutkan carrot dan timun. gaulkan.
5.Masukkan sayuran dlam belahan tahu.
6.Hidangkan dengna sos cili atau sos kacang.

Sos Cili:
1.Mesinkan semua bahan kecuali tepung jagung sehingga halus.
2.Panskan bahan cili sehingga emndideh.
3.Masukkan bancuhan tepung jagung dan biarkan agak pekat sikit.
4.Tutup api dan biarkan sejuk

Kuih Badak Berendam


Bahan-Bahan:
1 bungkus tepung pulut
15 helai daun pandan, diambil airnya
2 biji kelapa, sebiji diparut dibuat inti dan sebiji lagi diambil santan pekat
2 cawan gula merah
Secukup air
Sedikit garam

Cara menyediakan:
1) Bancuh tepung pulut bersama air pandan hingga menjadi doh lembut. Ketepikan.
2) Kelapa parut dimasak bersama gula merah dan garam hingga menjadi inti.
3) Bentukkan doh lembut bulat-bulat dan isi inti di dalamnya.
4) Letakkan doh berinti di dalam bekas dan tuang santan pekat di sekelilingnya. Kemudian kukus hingga masak

Resepi Telur Bungkus






















Bahan-bahan:
2 biji telur + 1 sudu makan air
100gm udang - buang kulit
100gm isi ayam - dicincang kecil
2 ulas bawang putih (di hiris nipis)
1 ulas bawang merah (dihiris nipis)
50gm sayur campur (peas,jagung,lobak)
Garam dan lada sulah
1 sudu makan sos tiram
daun sup - hiris halus

Cara menyedikannya:
1.Panaskan minyak.Tumis bawang merah dan bawang putih.
2.Kemudian masukkan isi ayam.Selepas itu masuk udang.-gaul rata.
Masukkan mix veggie,sos tiram lada sulah dan garam secukup rasa.
3.Gaulkan sekejap,masukkan daun ketumbar.angkat.
4.Campur air kedalam telur kemudian pukul hingga kembang.-panaskan kuali.
Tuang sedikit minyak.Masuk telur dan golek2 macam buat kuih dadar.
5.Biarkan sekejap hingga bhg bwh telur nampak hangus sedikit.
Tutup api.Masukkan bahan yang di tumis tadi.
Kemudian boleh la melipat atau membungkus.
6.Pindahkan ke dalam pinggan

Ayam Goreng Berempah













Bahan-bahan:
7-8 ketul ayam (dibersihkan)
5 ulas bawang putih (ditumbuk kasar)
1 inci halia (ditumbuk kasar)
3 batang serai (ditumbuk kasar)
1 sb ketumbar (disangai dan ditumbuk kasar)
1 sdt jintan manis (disangai dan ditumbuk kasar)
1 sb serbuk kari ayam
1 biji telur
2 sudu besar tepung jagung
1 tangkai daun kari
garam secukupnya

Cara menyedikannya:
1.Perapkan ayam dgn semua bahan di atas selama 1 jam atau selama mana yg boleh.
2.Kemudian gorengkan dgn minyak yg banyak sehingga garing. Gunakan api perlahan shj.
3.Siap untuk dimakan.Sedap dihidangkan bersama nasi lemak kukus.

Nasi Lemak Kukus

Bahan-bahan:
5 cawan beras
2 biji pati santan
3 helai daun pandan
Garam secukup rasa

Cara menyediakannya:
Didihkan air dalam pengukus.

Basuh beras dan kukus dalam pengukus selama 20 minit atau beras separuh masak.
Keluarkan beras dari pengukus dan rendam dengan air sekurang-kurangnya 3-4 jam
supaya beras memanjang 2 kali ganda.
Tukar air selalu jika perlu penyejukan lebih cepat.
Setelah itu,kukus semula beras yang telah memanjang tadi hingga masak atau lebih kurang 15 minit.
Keluarkan nasi yang telah masak dan gaul bersama santan yang telah dicampur garam dan biar seketika atau 10 minit supaya santan menyerap masuk dalam beras.
Akhir sekali,kukus lagi sekali bersama daun pandan hingga nasi kelihatan berderai,cantik dan santan yang terserap tadi masak.

Tambahan:
Semasa mengukus, lubangkan dengan jari beras tersebut supaya masak serata. Sekiranya hendak makan pada pagi, kukus dan rendam pada waktu malam sebelumnya.
Lebih lama rendam,lebih panjang beras.Nasi lemak kukus ini lebih sedap dari yang ditanak biasa dan lebih untung kerana tiada kerak.

Hidang bersama sambal tumis ikan bilis, telur rebus, kacang goreng, ikan bilis goreng, timun dan sayur kangkung.

Selamat Berpuasa

Selamat menunaikan ibadah puasa kepada semua pelawat-pelawat blog my-resepi.blogspot.com
Semoga Ramadhan kali ini memberi seribu keberkatan kepada kita semua.
Salam Ramadhan dari saya,Zaifa®

Ikan Masin Masak Lemak Labu Kuning dan Pucuk Paku

Bahan-bahan:
Ikan masin 150 gram
Garam secukup rasa
Labu kuning 500 gram
Pucuk paku 500 gram
Cili padi 150 gram(giling)
Kunyit hidup 50 gram(giling)
Belacan 50 gram (giling)
Serai (ketuk) 2 batang
Santan cair 250 gram
Santan pekat 200mililiter

Cara masakan:
1.Masukkan bahan giling dan renehkan dengan api perlahan.Masak bersama ikan masin serta labu kuning.
2.Renehkan dengan api sehingga labu lembut,selepas itu masukkanp ucuk paku sekaligus santan pekat.
3.Masukkan perasa dan tutup api.
4.Sedia utk dihidangkan

Apple iPad Tablet (64GB, Wifi)

Resepi Nasi Dagang


















Bahan-Bahan:
Nasi Dagang:3 Cawan Beras Siam
1 Cawan Beras Pulut
2 Cawan Santan Cair
2 Cawan Santan Pekat
4 Ulas Bawang Merah(dihiris halus)
1 Inci Halia(dihiris halus)
Sedikit Halba
Garam Secukup Rasa

Kuah Nasi Dagang:
1 Ekor Ikan Tongkol(dikukus)
1 Mangkuk Santan
2 Sudu Besar Rempah
10 Ulas Bawang Merah}
1 Ulas Bawang Putih }
½ Inci Halia } Dikisar
½ Inci Lengkuas }
3 Keping Asam
5 Sudu Besar Cili Giling
Sedikit Cili Padi
Garam, dan Manisan(Gula Melaka) Secukup Rasa

Cara Menyediakan:
Nasi Dagang:
1.Beras dan beras pulut yang telah direndam selama 6 jam ditoskan dan kemudian dikukus selama 1/2 jam.
2.Angkat dan masukkan santan cair serta digaul rata dan dikukus sekali lagi hingga masak.
3.Angkat dan masukkan santan pekat, halba, bawang merah, halia dan garam secukup rasa.
4.Bahan-bahan ini kemudiannya digaul rata. Nasi Dagang Terengganu sudah siap dimasak dan sedia dimakan.

Kuah Nasi Dagang:
1.Kacau santan hingga mendidih. Kemudian masukkan cili giling, bahan-bahan yang dikisar, rempah dan asam keping.
2.Kemudian,masukkan ikan yang telah dikukus serta cili padi. Biarkan ia mendidih dengan api yang perlahan.
3.Kemudian, masukkan garam, perasa dan manisan secukup rasa. Biarkan kuah itu menjadi agak pekat.
4.Kemudian, kuah sedia dimakan bersama-sama dengan Nasi Dagang Terengganu

Resepi Biskut Makmur


















Bahan-bahan:
500 gm tepung gandum
80 gm gula halus
minyak sapi

Bahan Inti:
300 gm kacang tanah
70 gm gula halus
Gula icing

Cara menyediakan:
1. Gaulkan semua bahan Doh sehingga lembut dan boleh dibentukkan.
2. Kacang tanah dibakar dalam oven selama 20 minit [sehingga kulit boleh tanggal bila di gosok kacang]
3. Mesinkan kacang dan gaulkan dengan gula.
4.Ambil doh dan leperkan.
5. Masukkan inti yg telah dibulat bentuk bujur sebesar biji buah kurma. Bentukkan bujur.
6. Bakar dalam suhu 180C selama 20 - 25 minit.
7. Sejukkan baru golekkan dalam gula icing.
8. Simpan dalam balang kedap udara.

Lepat Pisang

Bahan-bahan:
10 biji pisang emas
300 g tepung gandum
1/2 cawan pati santan
250 g gula melaka
3 cawan air
Daun pisang
1/2 biji kelapa parut

Cara membuatnya:
Kisar pisang jangan terlalu halus.
Masukkan tepung dan pati santan.
Masak gula bersama air hingga mendidih, tapis dan sejukkan.
Tuangkan air gula ke dalam adunan pisang tadi dan kacau hingga sebati.
Sediakan daun pisang 6 cm x 6 cm setiap satu.
Letakkan sesudu sedang adunan pisang dan masukkan kelapa parut di dalamnya,
tutup dengan sedikit adunan pisang lagi.
Bungkus dengan cermat dan kukus selama 20 minit.

Puding Laici

Bahan-bahan:
2 tin laici
1 tin susu cair
5 ketul gula batu
1 bungkus agar-agar
3 biji kuning telur
2 susu tepung kastard sedikit esen vanilla gula secukup rasa


Cara-cara membuatnya:
Didihkan agar-agar sehingga cair.
Kuning telur dipukul hingga kembang bersama tepung kastard
Kemudian campurkan susu cair dan esen vanilla.
Akhir sekali masukkan kesemua bahan termasuk laici kedalam agar-agar.
Kacau perlahan-lahan hingga sebati.
Kemudian masukkan ke dalam bekas.
Setelah sejuk masukkan dalam peti ais.



Puding Jagung Kuah Cocktail



















Bahan-bahan:
Tepung Kastard 1 cawan
Air Masak 5 cawan
Susu Cair (Optional) 1 tin
Jagung Dalam Tin (Jenis Krim) 1 cawan
Gula Pasir ½ cawan
Garam 1 sudu kecil

Cara menyediakan:
1. Masukkan semua bahan ke dalam periuk atau kuali.
2. Kacau bahan sehingga rata dan tidak berketul-ketul.
3. Siapkan dapur dan masak dengan api sederhana.
4. Sentiasa kacau hingga adunan menjadi likat dan berkilat.
5. Proses memasak memakan masa dari 30 hingga 60 minit bergantung kepada tahap kekuatan api.
6. Ingat, anda harus sentiasa mengacau adunan untuk memastikan tidak berketul dan hangus!
7. Setelah likat dan berkilat, tuangkan adunan ke dalam mangkuk atau bekas.
8. Biar ia sejuk dalam suhu bilik atau kalau tak sabar sangat, sila rendam bekas kedalam air.
9. Setelah itu masukkan ke peti sejuk.

Kuah Cocktail

Bahan-bahan:
Buah-Buahan Dalam Tin / Cocktail Fruit 1 tin
Susu Cair 1 tin
Gula Pasir 4 sudu besar
Garam ½ sudu kecil
Tepung Jagung (Optional) 1 sudu besar
Air Masak ikut kesesuaian

Cara menyediakan:
1. Masukkan semua bahan ke dalam periuk.
2. Masak dengan api sederhana kecil.
3. Bila dah mendidih, sila tutup api dan sejukkan.
4. Jika anda dapati kuah terlalu pekat, sila tambahkan air masak mengikut kesesuaian yang anda perlukan.
5. Jika anda merasakan kurang manis, sila tambah gula pasir atau gunakan SUSU/KRIMER PEKAT MANIS.
6. Setelah selesai memasak, sila sejukkan kuah dengan suhu bilik.
7. Apabila kuah telah bersuhu normal, masukkan ke dalam peti sejuk.

Irexis (Sindafilate Citate) Male Enhancement - 60 Blue Tablets - Made in the USA by Lab88

Bahulu Gulung
























Bahan-bahan:
20 biji telur
600 gram gula halus
200 gram minyak masak
1 kg tepung gandum
Jem nenas

Cara menyediakan:
1. Pukul gula bersama telur hingga kembang.
2. Masukkan tepung sedikit demi sedikit. Kacau rata.
3. Sapu acuan bahulu gulung (acuan yang besar dan lebar) dengan minyak dengan menggunakan daun pandan.
4. Tuang sedikit adunan di dalam acuan. Ratakan sehingga tebalnya 1.5 cm tinggi.
5. Bakar dengan menggunakan api atas dan bawah. Setelah kekuningan, angkat.
6. Kemudian sapukan jem di atasnya dan gulung.
7. Balut bahulu gulung dengan kertas surih/kertas minyak dan simpan.

California Gurls (feat. Snoop Dogg)

My Friends,My Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
www.my-resepi.blogspot.com. Powered by Blogger.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons